LOOKALIKE

Gruner + Jahr, 1977

Plakat für die Zeitschrift "Leute", 1976

GGK Düsseldorf, Gruner + Jahr, 1977, Großflächenplakat

Plakat für die Zeitschrift "Leute", 1976

GGK Düsseldorf, Gruner + Jahr, 1977, Großflächenplakat

Die Zeitschrift und ihr Double

Gruner + Jahr-Vorstand Rolf Poppe beauftragt GGK mit der Werbung zur Einführung von „Leute“, einer Kopie des amerikanischen „People“-Magazins. Michael Schirner und sein Artdirector ist Helmut Rottke machen Anzeigen mit Fotos der Doubles von Popstars. Zur Ankündigung von „Leute“ und zum Double von Barbara Streisand textet Michael Schirner: „Am 31.1.1977 erscheint zum ersten Mal die Zeitschrift „Leute“. Bis dahin müssen Sie sich leider noch mit einer der zahlreichen Kopien von „Leute“ begnügen.“ Zu Marty Feldmans Double: „In Kürze erscheint zum ersten Mal „Leute“, die meistkopierte Zeitschrift der Welt.“ Bob Dylans Double: „Wenn Sie glauben, dass es von der Zeitschrift „Leute“ bereits einige Kopien im Ausland gibt – erraten.“ Roy Blacks Double: „Die neue Zeitschrift „Leute“ wird bereits kopiert, bevor sie erschienen ist.“ Charles Bronsons Double: „Ein Kompliment von der neuen Zeitschrift „Leute“ an die Amerikaner, die sie bereits so erfolgreich kopieren.“

Poster für die Zeitschrift "Leute", 1976

GGK Düsseldorf, Gruner + Jahr, 1977, Inserentenanzeige

MARLYN SCHIFFMILLER

Imagine for a moment that Barbara Streisand didn’t exist. Her songs would have been sung by someone else. Her movie roles would have been played by others. If that were really the case, no one would make much fuss about Marlyn Schiffmiller. But since, thank God, there’s Streisand and her songs and so forth, everybody turns around to Marlyn Schiffmiller and says, „Gee, isn’t that Streisand?“ Marlyn Schiffmiller thinks that’s great. The people who turn around think that’s great. And Streisand actually thinks it’s pretty good, too. Because she sees from her copy what a great original she is.
So the new magazine „Leute“, which reports on people from the first page to the last, doesn’t think it’s so bad that there are some magazines that try to do that, too. If you read the first issue of the magazine „Leute“ on January 31, 1977, you will see that it is quite different from its copy. One small difference from other magazines should be mentioned in advance: The advertising deadline for four-color ads is about 5 weeks before the publication date instead of 7 or 8 weeks. The advertising deadline for the next issue is the day after tomorrow.

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Poster für die Zeitschrift "Leute", 1976

GGK Düsseldorf, Gruner + Jahr, 1977, Inserentenanzeige

WALTER EBERT

Most people look like themselves. For example, Marty Feldman has an amazing resemblance to Marty Feldman. Only with Walter Ebert is there a little different. In fact, he doesn’t look like himself. Walter Ebert looks like Marty Feldman. And because that’s the case, Marty Feldman is not the only one who looks like Marty Feldman.

The new magazine „Leute“ is like Marty Feldman. Since there are a few magazines that look like „Leute“ in Italy, for example, and also in the USA, „Leute“ can hardly claim that only „Leute“ is like „Leute. On the other hand, it doesn’t bother this magazine any more than it bothers Marty Feldman. Because if he wasn’t Marty Feldman, hardly anyone would want to be Marty Feldman.

And if „Leute“ was not “ Leute,“ Gruner + Jahr would not be spending 5 million Deutschmarks on the launch campaign for „Leute.

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Poster für die Zeitschrift "Leute", 1976

GGK Düsseldorf, Gruner + Jahr,977, Inserentenanzeige

Poster der Inserentenkampagne für "Leute", 1976

GGK Düsseldorf, Gruner + Jahr, 1977, Inserentenanzeige

Poster für die Zeitschrift "Leute", 1977

Plakat für die Zeitschrift LeuteGGK Düsseldorf, Gruner + Jahr,

Poster für die Zeitschrift "Leute", 1977

GGK Düsseldorf, Gruner + Jahr, 1977, Inserentenanzeige

CREDITS

Auftraggeber: Leute, Gruner + Jahr
Agentur: GGK Düsseldorf
Kreativdirektor: Michael Schirner
Texter: Michael Schirner
Artdirector: Helmut Rottke
Fotograf: Christian von Alvensleben, Jan Michael
Grafiker: Josef Emonts-Pohl
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